"Honda Shadow, VT, Steed, Spirit, Aero, Sabre, VTX, Fury... the great custom bikes!"

A blog új képekkel frissült!

Jó a hátsód...

Jó a hátsód...
  
  • A "paripa"
    A "paripa"
  • Az építő csapat
    Az építő csapat
  • Egy igazi bobber
    Egy igazi bobber
  • A "Steedbob"
    A "Steedbob"

Honda VLX 400-as bobberünk elkészült, és „Steed Bob” névre hallgat!

A Honda VLX 400 Steed, (magyarul:paripa) a hivatalos típusjelzése NV 400. A kisebb hengerűrtartalmon és az ebből adódó kisebb teljesítményen kívül felépítésében szinte megegyezik nagytestvérével a VT 600 Shadow-val. A 400-as Steed-eket főleg Japán belpiacra tervezték, de találkozhatunk velük szépszámmal Európában, és Amerikában is. Bobber építésünk alapjául egy ilyen modellt választottunk, melyet főleg Japánban alakítanak át előszeretettel brutális custom gépekké.

Egy igazi bobbernél a cél az egyszrű letisztult formavilág ötvözve egy ütős, akár brutális megjelenéssel, melyre az egyedi de mégis egyszerű fényezés teszi fel a koronát. Előző épített motorunk után (VT 600 Double Freedom old school chopper) egy teljesen más feeling elérése volt a cél.

Az egyedi alkatrészek beszerzése és legyártása után jött a motor darabokra szedése, felesleges alkatrészek eltávolítása, a meglévőek átalakítása felületkezelése. A hátsó bordás bobber sárvédő egyedileg gyártott üvegszálas anyagból készült. Ebben az esetben a krómozás helyett a matt fekete szinterezést választottuk, mely a villahidakat, az egyedi gyártású kormányt, a kezelőszerveket, a láncvédőt, hűtőborítást, a kerekek teljes felületét és a légszűrőházat érintette.

Azon alkatrészek melyek a szinterezéssel járó hőt nem bírták volna ki, matt fekete fényezést kaptak. Egyedül a két sárvédő és a tank lett eltérő színű; ők matt barna fényezést kaptak, mely szintén nagyon passzol egy igazi bobber megjelenéséhez. Az ülés alapja szintén csapatunk munkája; egyszerű ívelt nyereg alakú, mely mindösszesen két centi vastag kemény szivacsfedést kapott, ami egy barna krokodilbőr mintázatú anyaggal lett behúzva.

Motorunk éke a tankon lévő bézs csillag, Steed Bob felirattal, ami az oldalra kitett rendszámtartó lemezen is visszaköszön. Ezen alkatrésznek külön érdekessége az átalakított veterán hátsó lámpa, ami állítólag egy 250-es Csepelen szolgált kb. 60-éve.

Az első villákon díszelgő harmonikagumi is veteránbörzéről való. A kipufogó szintén meghatározó eleme egy bobbernek, amit acélcsőből hajlíttattunk, és vastag bandázzsal fedtünk. A fényszóró matt fekete házában sárga lencséjű lámpaüveg díszeleg. Az apró, szintén matt fekete, extrémen elhelyezett indexeket fényáteresztő festék fedi. Egy mondattal: A bobber stílus elemeit igyekeztünk ízlésesen elhelyezni a 400-as Steed-en, reméljük sikerült…

A fényezés ifj. Csépán Károly (Répa Design), a fémmunka Sándor István, a kipufogó a Proex, a stílustervezés és készre szerelés Angyal Ákos munkája volt.

Reméljük tetszik a végeredmény!

Üdv: A.Á.

Úton a bobberrel

Úton a bobberrel