"Honda Shadow, VT, Steed, Spirit, Aero, Sabre, VTX, Fury... the great custom bikes!"

A blog új képekkel frissült!

  • A kipufogó betömve
    A kipufogó betömve
  • A Shadow tehermentesítve
    A Shadow tehermentesítve

A Honda VT-k téli tárolásáról

Jön a tél, ami öröm a gyermekeknek, és szomorúság azoknak a motorosoknak, akik ebben az évszakban kénytelenek téli álomra kényszeríteni gépeiket.

Jómagam egy viszonylag komfortos, de fűtetlen garázsban tárolom VT Shadow-imat, ahol csak extrém hidegben temperálom a hőmérsékletet egy infralámpával. Alap dolog nálam, hogy a lemosott, leviaszolt motort telitankolom, így a tankban nem lesz rozsdásodás. Felbakolom a gépet, hogy a rugóstagok és a kormánycsapágy ne terhelődjön huzamos ideig, és a gumikon se legyen az egyirányú nyomásból származó torzulás, ami a tartós állástól keletkezhet, és a tavaszi indulásnál nagyon üthet.

Én a Shadow-t a motorblokk középhez közel, a bölcsőváz aljánál bakolom fel, egy saját gyártású emelővel. A 600-as és 750-es modelleknél egy hagyományos emelőt alá lehet tolni a gépnek, de pl. az 1100-as modelleknél a motorblokk alja alá nyúlik a váznak, ezért kellett a speciális emelő, ami csak a bölcsőváz (cradle frame) két oldalát emeli és nem a blokkot. A motorblokknál, olajszűrőnél soha ne emeljük a motort, mert sérülést okozhatunk! Csak annyira szoktam így megemelni a motort, hogy az első és hátsó kerék még érintőleg érje a talajt, így eloszlik a terhelés mindenhol. Fűtetlen garázsnál ellenőrizzük a fagyálló folyadék fagyáspontját ha túl gyenge akkor sűrítsük koncentrálttal, és az akkumulátort vegyük ki a gépből, és vigyük fűtött helyre.

A motort indítsuk be a hűtőventillátor elindultáig, majd ha a kipufogó kiszáradt a vízpárától, dugjuk be a cső végét. Ez azért fontos, hogy a kipufogón át bejövő levegő párája ne érje a tiszta fém szelepeket, amik korrodálódhatnak ettől. A tél folyamán kétszer-háromszor azért beindítom a Shadowkat, hogy az olaj járja át a hajtómű alkatrészeit, meg olyan jó hallani a hangjukat a karácsonyi meghittségben is… A motor gumi és műbőr alkatrészeit ajánlott bekenni glicerin alapú ápolószerrel.(A gumik futófelületét ne, mert tavasszal zakó lesz, és utána engem szidtok majd..!)

Ezek után a motort takarjuk le lehetőleg légáteresztő ruhával vagy ponyvával, és vegyünk érzékeny búcsút tőle.

Üdv: A.Á.

a helyes alábakolás

a helyes alábakolás