Pár gondolat a VTX születéséről.
Az agresszív, szerintem szarvasbogár formájú motort az 1.8-as V2-es blokkjával képzelték el, hátul teli kerékkel, a vagány egyszemélyes ülés alatt egy központi rugóstaggal, halfarok kipufogóvéggel, és ami a lényeg: egy speciális himbarendszerű első futóművel, aminek az elején lett volna a féknyereg. De nem lett… Azaz hogy idővel lett némileg átdolgozva, de nem a Zodiában, vagy az utána sorozatgyártásra került VTX-ben, hanem a Honda talán a legdrágább, kizárólag az USA-ban megjelent limitált példányszámú custom csúcsmodelljében; az 1800 köbcis boxer hathengeres Valkyrie Rune-ban.
(Utólag ugyan volt próbálkozás egy sportos drag jellegű modellbe beilleszteni ezt a rendhagyó műszaki megoldást (VTX performance cruiser) de az érdekes kísérlet egyedi maradt, nem lett sorozat.)
Hogy miért nem a VTX előkép Zodiában, vagy a VTX-ben azt nem tudjuk, talán a magas költségek okán.
De a VTX Honda így is sikergép lett (Amerikában kultuszgép) remek alapot adva a szuper átépítéseknek.
Üdv: A.Á.
| 
  
   Built VTX 
 | 







