"Honda Shadow, VT, Steed, Spirit, Aero, Sabre, VTX, Fury... the great custom bikes!"

A blog új képekkel frissült!

1983 VT 750 engine

1983 VT 750 engine
  
  • 750 Aero engine
    750 Aero engine

Honda Shadow 750 hajtómű történet.

Háttér :

Folyadékhűtéses V-twin blokk...A Honda Shadow lökettérfogat variációi 125 ccm-től 1800 ccm-ig terjednek. A Shadow osztozik a Honda CX szériák mechanikus alkatrészeivel, és a Honda megtervezte a külsejét az USA cruiser piacára. A Honda elkészítette a VT 750 C-t a hazai piacára, de volt 699ccm-es verzió is,mert a 750-es darabok hátrányban voltak az akkori Amerikai díjkiszabások miatt, ahol a díjszabási tarifa határa 701 köbcenti volt.

Majd a Honda abbahagyta a 699-es verzió gyártását a 750 köbcentisért, mikor az U.S.A. kormány felemelte a tarifa határát 1985-ben. 750-es blokk eredete: A Shadow 750-es blokk származása az 1970-es Honda 750 -re vezethető vissza. Ezen Shadow 750 sablonja az 1975-ös Honda CX cruiser volt, ami CB 750 F és CB 750 F2 blokkal volt szerelve. A CB 750 F volt egy korai folyadékhűtéses, kardán hajtásos verzió 1 a 4-ben kipufogó rendszerrel. 1 évvel később a Honda létrehozta a CB 750 F-et egy motorkészítő első automata sebességváltójával. 1979-ben a Honda kifejlesztette a CBX Super Sportot és a CB 750 F-t dupla felső vezérműtengellyel. A 750-es V-Four verziója 1982-ben debütált, a Honda Magna VF 650 Sabre-val, és a VF 750 C Magnával. Eredeti specifikumok: Az 1983-as Honda Shadow VT 750 C egy custom cruiser modell volt.

A folyadékhűtéses blokk valójában 749.5 ccm volt, vagyis 45.75 cubic inch. Ez egy V-twin 4 ütemű modell volt 9.8 az 1-hez kompresszió viszonnyal. A furat 3.1 inch, és a lökethossz 3 inch volt, amely soha nem lett megváltoztatva a gyártás során. Dupla karburátoros rendszer szolgáltatta az üzemanyagot, és elektromos önindítója volt. A 6 sebességes váltó végén kardán véghajtás volt, és egy egyutas csúszó kupplung továbbította az erőt a kerekekhez. A „divatdiktátor:” A Honda Shadow egy forradalmi motor volt. A Honda úgy tervezte a blokkot, hogy finom egyensúlyban működjön az elékelt főtengelycsapokkal szerelt főtengellyel és a „Sprague” kuplunggal. Ennek a lényege egy mérsékelt egy utas kupplung megcsúsztatás, mely hirtelen visszaváltáskor nem engedte „leblokkolni” a hátsó kereket és csökkentette a kerék kopogását. Ez volt az első blokk, amelyben a Honda 3 szelepet használt hengerenként.

Tekintélyt szerzett magának, a kevés karbantartást igénylő hajtóművével az előző 750-hez képest; az automatikus lánc feszítővel, a szénkefék nélküli modern generátorral az elektronikus gyújtásával, a hidraulikus szelep szabályozásával és a kardán hajtásával. Kicsit megváltoztatták a Honda Shadow 750-t 2011-ben de a blokk maradt a négyütemű V-twin kialakítású. A gyártók lecsökkentették a kompressziót 9.6- 1-re és lecserélték az eredeti kettős karburátort egy 34 mm-es állandó nyomású karburátorra a jobb hatékonyság érdekében.

Az új Shadow Spirit modell egy kardánhajtású ötsebességes hajtóművel rendelkezik.

Fordította: Angyal Ákos

VT 750 DC engine

VT 750 DC engine