|
A régi kopott gumi
|
Amin gurulunk...
Közel két éve gyűjtöm a pénzt új gumikra a jó öreg zöld 1.1-esre. A gyárit használom kizárólag, (amerikai fehér oldalfalú Dunlop) ez jól tapad és viszonylag hosszú életű is. De sajno s drága…
Mi chopper-cruiser tulajdonosok jellemzően kevesebbet kanyargunk mint a sport túra motorosok. A mi gépeinkben az egyik élvezet a hosszú végtelenbe tartó egyenes utak világa. Viszont ez azzal jár, hogy a gumik idővel négyzetes profilúra kopnak, az alsó felük kopik jobban. És ha a gumik már ilyen kopott állapotban vannak, akkor a kanyarodás kellemetlenné válik; nehéz szabályosan dönteni a motort.
A drótküllős krómozott kerekek is gyönyörűek, viszont a hosszadalmas tisztításukon túl van még egy hátrányuk; a beszivárgó víztől idővel rozsdásodni kezd a keréktárcsák belseje. Mivel már tizenhat éves a nagy Shadow-m, ez a probléma sajnos előjött, amit orvosolnom kellett. A motor megemelése, bakolása után a szoknyás sárvédőktől, kipufogódobtól, dobozoktól és hátsó bukókeret rendszertől igen nehezen, de kiszereltem a kerekeket.
A régi gumik leszerelése után a krómozott vasfelnik belső feléről eltávolítottam a rozsdát, és korrózió gátló festékkel átkentem őket két rétegben. Két nap száradás után felkerültek az új tömlők és a két vadiúj fehérfalú Dunlop abroncs. Kerekek be, motor lebakol és irány a végtelen út. Hát igen, a kanyarodás élménye egy más dimenzióba került!
Ennyit számít a jó gumi a régi kopotthoz képest!
Üdv: A.Á.






