VTX 1800Turbo
|
Turbófeltöltős Honda VT-k
Légszűrő, kipufogó és jet-kit tuninggal mi is foglalkoztunk már, de a turbó az egy teljesen más történet. Az alma sokszor nem esik messze a fájától, mivel a világ első turbófeltöltéses szériamotorjai szintén V2-es Hondák voltak; a CX 500 és CX 650 Turbo modellek.
Az alap CX 500-as 50 lóerős volt, a Turbo változat 82, az alap 650-es CX 65 lovas, míg a Turbo 650 :100 lóerős volt. Azonban a V2-es motorok a szabálytalan, szakaszos kipufogógáz áramlás miatt nem a legszerencsésebb alapok a turbóssá alakításhoz, ezért viszonylag rövid időn belül abbahagyták ezen ritkaság számba menő motorok szériagyártását.
A VT Hondáknál gyári turbófeltöltéses változat nincs, de a rajongók vállalkozó kedve határtalan, ezért többen megcsinálták Shadowjukat, VTX-üket ily módon.
Hogy a gyári alkatrészeket mennyire veszi igénybe ez az átalakítás, arról megoszlanak a vélemények, nem is szeretnék most állást foglalni ezügyben.
De az biztos, hogy az adott nyomásnál brutálisan tolnak ezek a mocik, és ez megadja az utánozhatatlan rakétaember élményét a tulajoknak!
Üdv: A.Á.
VTX Turbo burnout
|